ALGEMENE VOORWAARDEN

ALLEEN TE BEZOEKEN OP AFSPRAAK

HondenHotel Aandachtig

Kerkweg 22, 7936TK, Tiendeveen

info@hondenhotelaandachtig.nl

ARTIKEL 1 – DEFINITIES.

1.1 HondenHotel:De natuurlijke of rechtspersoon, die zijn bedrijf maakt van het tijdelijk huisvesten en verzorgen van gastdieren.

1.2 Gastdier: Het huisdier van de klant waarvoor de Hotel overeenkomst wordt/is gesloten.

1.3 Klant: De natuurlijke – of rechtspersoon, die met het HondenHotel een Hotel overeenkomst heeft gesloten

1.4 Gastheer: degene die bevoegd is om namens het HondenHotel de Hotel overeenkomst met de klant af te sluiten en uit te voeren.

1.5 Hotel overeenkomst: De overeenkomst tussen het HondenHotel en de klant, waarbij het HondenHotel zich verplicht het gastdier gedurende een bepaalde periode te huisvesten en te verzorgen tegen een door de klant te betalen prijs.

1.6 Verzorging: De door het HondenHotel uit te voeren werkzaamheden ten behoeve van de verzorging van het gastdier, e.e.a. als nader bepaald in deze algemene voorwaarden.

1.7 Huisvesting: Het tijdelijk ter beschikking stellen van gebouwen, kennels en/of terrein ten behoeve van het verblijf en de verzorging van het gastdier.

ARTIKEL 2 – ALGEMEEN.

2.1 Op de overeenkomsten zijn de navolgende algemene voorwaarden van toepassing, tenzij daarvan,uitsluitend schriftelijk, is afgeweken.

2.2 Het HondenHotel stelt bezoekers in de gelegenheid om op afspraak de dierenverblijven te bezichtigen.

2.3 De opdracht wordt geacht geheel correct te zijn uitgevoerd, nadat na de uitvoering ervan tien dagen zijn verstreken, zonder dat door de klant tegen de uitvoering schriftelijk bezwaar is gemaakt bij het HondenHotel.

ARTIKEL 3 – INSCHRIJVING.

3.1 Van iedere reservering van een gastdier voor een verblijf in het HondenHotel wordt door de gastheer een inschrijf formulier gemaakt. Bij het maken van het inschrijf formulier wordt aan de klant een exemplaar van deze algemene voorwaarden per e-mail verzonden. 

3.2 Het inschrijf formulier bevat in ieder geval de volledige naam en het adres van het HondenHotel en de klant, adres waar de klant bereikbaar is gedurende de Hotel periode, de naam van het gastdier, gegevens ten aanzien van het ras, geslacht, de leeftijd en eventuele bijzondere kenmerken van het gastdier, de door de klant gewenste duur van het verblijf van het gastdier en de door de klant verschuldigde prijs per dag, dat het verblijf van het gastdier duurt.

3.3 Bij inschrijving ontvangt het hotel een kopie van het paspoort van het gastdier. Tijdens het gehele verblijf dient het originele paspoort van het gastdier in bezit van het hondenhotel te zijn.

ARTIKEL 4 – RESERVERING

4.1 De reservering word na een geslaagde proefnacht per bevestiging email, door het hotel bevestigd. Hierin zal de afgesproken totaal prijs, de duur en de aanvang van het verblijf vermeld worden.

4.2 Indien een reservering ongedaan wordt gemaakt binnen 30 dagen voor de overeengekomen aanvang van de eerste breng dag van het verblijf van het gastdier, is de klant aan het HondenHotel de 15% van het te betalen bedrag verschuldigd. Hiervoor ontvang de klant een factuur van het HondenHotel. Uitzondering hierop is het overlijden van het gastdier. De klant moet hiervoor wel een bewijsstuk van een dierenarts overhandigen aan het HondenHotel.

4.3 Indien een reservering ongedaan wordt gemaakt binnen 14 dagen voor de overeengekomen aanvang van de eerste breng dag van het verblijf van het gastdier, is de klant aan het HondenHotel het gehele bedrag uit de bevestiging email verschuldigd. Hiervoor ontvang de klant een factuur van het HondenHotel. Uitzondering hierop is het overlijden van het gastdier. De klant moet hiervoor wel een bewijsstuk van een dierenarts overhandigen aan het HondenHotel.

4.4 LET OP: Voor reserveringen gedaan in het HOOGSEIZOEN (School vakanties, Bouwvak, Feestdagen) gelden de volgende annulering voorwaarden; 

4.4a Indien een reservering ongedaan wordt gemaakt binnen 45 dagen voor de overeengekomen aanvang van de eerste breng dag van het verblijf van hete gastdier, is de klant aan het HondenHotel 50% van het bedrag uit de bevestiging email verschuldigd. Hiervoor ontvangt de klant een factuur van het HondenHotel. Uitzondering hierop is het overlijden van het gastdier. De klant moet hiervoor wel een bewijsstuk van een dierenarts overhandigen aan het HondenHotel.

4.4b Indien een reservering ongedaan wordt gemaakt binnen 30 dagen voor de overeengekomen aanvang van de eerste breng dag van het verblijf van het gastdier, is de klant aan het HondenHotel het gehele bedrag uit de bevestiging email verschuldigd. Hiervoor ontvang de klant een factuur van het HondenHotel. Uitzondering hierop is het overlijden van het gastdier. De klant moet hiervoor wel een bewijsstuk van een dierenarts overhandigen aan het HondenHotel.

4.5 Loopse teven kunnen niet opgevangen worden. Bij teven welke loops worden voor aanvang van de vakantie gelden de algemene regels omtrent annulering. Teven die tijdens de vakantie loops worden dienen uiterlijk binnen 48uur opgehaald te worden, er zal geen restitutie plaats vinden over de resterende gereserveerde dagen.

ARTIKEL 5 – BETALING.

5.1 De op de factuur vermelde prijs per dag geldt per gastdier, tenzij anders aangegeven. In deze prijs zijn begrepen de kosten van het gekozen arrangement voor het gastdier en de verschuldigde BTW.

5.2 Betaling van hetgeen de klant op grond van de Hotel overeenkomst aan het HondenHotel verschuldigd is, geschiedt voor de vervaldatum op de factuur.

5.3 Bij het eventueel vervroegd afhalen van het gastdier door de klant is het HondenHotel gerechtigd de resterende dagen van het overeengekomen verblijf aan de klant in rekening te brengen tegen de overeengekomen prijs per dag.

5.4 In geval van niet tijdige betaling door de klant is het dierenpension gerechtigd alle gerechtelijke en buitengerechtelijke incassokosten aan de klant in rekening te brengen met een minimum van € 40,00

ARTIKEL 6 – RECHTEN EN PLICHTEN VAN HET DIERENPENSION.

6.1 Het HondenHotel verplicht zich om op basis van de gesloten Hotel overeenkomst gedurende de overeengekomen periode de overeengekomen diensten te verlenen. Het HondenHotel verplicht zich tot het zorgvuldig huisvesten, voeden en verzorgen van het gastdier, dat bij haar verblijft.

6.3 Het HondenHotel zal zoveel mogelijk rekening houden met de individuele wensen van de klant ten aanzien van de huisvesting en verzorging van het gastdier.

6.4 Het HondenHotel mag, na consultatie van een dierenarts, het gastdier kalmerende middelen toe (laten) dienen, indien dit naar het oordeel van het HondenHotel noodzakelijk is.

6.5 Indien de klant zich niet op de overeengekomen aanvangsdatum van het verblijf van het gastdier met het aangemelde gastdier bij het HondenHotel meldt, mag het HondenHotel de Hotel overeenkomst als ontbonden beschouwen. In dat geval is de klant aan het HondenHotel wel verplicht de gehele gereserveerde periode te betalen conform het gestelde in art. 4.4.

6.6 Het HondenHotel is gerechtigd de toegang tot het HondenHotel te weigeren voor het gastdier indien het gastdier niet beschikt over de wettelijke, dan wel door het HondenHotel verplicht gestelde, inentingen of aanvullende bepalingen.

6.7 Over de periode die het gastdier na de beëindiging van de overeenkomst in het HondenHotel verblijft, is de klant de prijs per dag aan het HondenHotel verschuldigd die in de overeenkomst is overeengekomen.

6.8 Indien de klant zonder bericht het gastdier niet binnen 14 dagen na beëindiging van deHotel overeenkomst bij het HondenHotel ophaalt, zal de Hotel houder de klant per aangetekend schrijven sommeren om het gastdier op te halen binnen 48 uur. Ingeval de klant dit niet doet, heeft deHotel houder het recht het dier naar een asiel te brengen. De klant blijft daarbij steeds gehouden om de volledige Hotel prijs te betalen vermeerderd met de eventuele asielkosten.

6.9 Het HondenHotel is bij teruggave van het gastdier aan de klant verplicht melding te maken van bijzonderheden van het gastdier tijdens het verblijf.

ARTIKEL 7 – RECHTEN EN PLICHTEN VAN DE KLANT.

7.1 De klant is verplicht bij aanvang van het verblijf van het gastdier alle gegevens en bescheiden aan het dierenpension te (ver)melden, welke noodzakelijk zijn voor een goede en verantwoorde huisvesting en verzorging van het gastdier in het HondenHotel.

7.2 De klant is aansprakelijk jegens het HondenHotel voor schade, die ondervonden wordt ten gevolge van het niet (ver)melden, dan wel het geven van onjuiste gegevens en documenten met betrekking tot het gastdier.

7.3 De klant is verplicht bij de ondertekening van de Hotel overeenkomst, doch uiterlijk bij de aanvang van het verblijf van het gastdier in het HondenHotel het bewijs van inenting af te geven. (Voor honden: hondenziekte – ziekte van Carré en parvovirus.  Ook het bewijs van iedere andere wettelijk voorgeschreven of door het HondenHotel aanvullend vereiste inenting moet worden afgegeven.

7.4 De klant is verplicht minstens 2 maanden en uiterlijk 2 weken voor aanvang van de Hotel overeenkomst te zorgen voor een ter degen vlooien, teken & wormen behandeling. Mocht het gastdier vlooien of wormen meenemen naar het Hotel zal de klant verantwoordelijk gehouden worden voor het behandelen van alle dieren in het Hotel evenals het ontsmetten van het volledige Hotel. De kosten hiervoor kunnen oplopen tot €500,- zegge vijfhonderd euro.

ARTIKEL 8 – ZIEKTE EN/ OF OVERLIJDEN VAN HET GASTDIER.

8.1 De klant machtigt hierdoor het HondenHotel om in geval van ziekte van het gastdier (of een redelijk vermoeden van ziekte) tijdens het verblijf van het gastdier in het HondenHotel op kosten van de klant een dierenarts te consulteren en die maatregelen te nemen, die haar in de gegeven situatie juist voorkomen.

8.2 Indien het gastdier tijdens het verblijf in het HondenHotel onverhoopt komt te overlijden, kan het HondenHotel door een onafhankelijk deskundige sectie laten verrichten. De kosten van de sectie komen voor rekening van het HondenHotel.

ARTIKEL 9 – AANSPRAKELIJKHEID.

9.1 Een tekortkoming in uitvoering van de Hotel overeenkomst kan het HondenHotel niet worden toegerekend, indien zij niet te wijten is aan zijn schuld, noch volgens de wet, rechtshandeling of in het maatschappelijk verkeer voor zijn rekening komt of het gevolg is van onvoorziene omstandigheden bij het HondenHotel en/of bij personen en/of diensten en/of instellingen, waarvan het HondenHotel gebruik wenst te maken bij de nakoming van de Hotel overeenkomst.

9.2 Het HondenHotel zal ernaar streven de klant, in geval van een onvoorziene omstandigheid hiervan zo spoedig mogelijk in kennis te stellen.

9.3 Het HondenHotel is niet aansprakelijk voor door de klant of derden geleden directe of indirecte schade, die verband houdt met een tekortkoming door het HondenHotel en/of door haar ingeschakelde hulppersonen en derden bij de uitvoering van de Hotel overeenkomst, tenzij sprake is van opzet of grove schuld van uitsluitend het HondenHotel. Het HondenHotel is niet aansprakelijk voor opzet of grove schuld van de door haar ingeschakelde hulppersonen of derden bij de uitvoering van de Hotel overeenkomst.

9.4 Ingeval het HondenHotel aansprakelijk kan worden gehouden voor enige schade, die de klant lijdt als gevolg van niet-nakoming door het HondenHotel van haar verplichtingen uit de Hotel overeenkomst, blijft de schadevergoeding ten alle tijde beperkt tot de overeengekomen pensionprijs, met daarbij een maximum van bedrag €455,00 (zegge: vierhonderdvijfenvijftig Euro).

9.5 De klant vrijwaart het HondenHotel voor alle schades en rechtsvorderingen van derden en is uit hoofde van deHotel overeenkomst gehouden gevolg te geven aan de oproep in vrijwaring door het HondenHotel.

ARTIKEL 10 – GESCHILLEN EN TOEPASSELIJK RECHT.

10.1 In geval van geschillen is in eerste aanleg bevoegd de rechter binnen wiens gebied het HondenHotel is gevestigd, tenzij de klant binnen één maand nadat het HondenHotel schriftelijk aan de klant heeft meegedeeld het geschil voor te zullen leggen aan deze rechter, alsnog kiest voor behandeling van het geschil door de volgens de wet bevoegde rechter.

10.2 Op de Hotel overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.

10.3 Nietigheid of vernietiging van een deel van deze Algemene Voorwaarden heeft niet de nietigheid, vernietiging van alle bepalingen van deze Algemene Voorwaarden tot gevolg.